Mνηστήρες πολιορκούν τον ΟΛΘ

6 Απρ 2014


Εν μέσω των έντονων συζητήσεων για πώληση ποσοστού κερδοφόρων
επιχειρήσεων, στις οποίες μεγαλομέτοχος είναι το δημόσιο, ο Οργανισμός
Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) παραμένει πολύφερνη νύφη, καθώς
συγκεντρώνει το ενδιαφέρον διεθνών εταιρειών του ναυτιλιακού κλάδου και
όχι μόνο.


Της Λίνας Τσιρέκα
ltsireka@makthes.gr


Η δέσμευση της κυβέρνησης για την πώληση του 23,3% του ΟΛΘ, όπως αυτή
αποτυπώνεται στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα (παρότι φαίνεται να έχει πάρει
παράταση για του χρόνου), φαίνεται πως έχει ενεργοποιήσει τα
αντανακλαστικά μνηστήρων, κάποιοι από τους οποίους είναι παλιοί
γνώριμοι, καθώς είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και στο πρόσφατο παρελθόν για
το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Μεγάλα επενδυτικά funds από Ευρώπη, Αμερική, Ασία, αλλά και από τη ΝΑ
Ευρώπη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ. Το ενδιαφέρον των
επίδοξων επενδυτών εύκολα εξηγείται, αφού το λιμάνι της Θεσσαλονίκης,
πέραν του γεωστρατηγικού του ρόλου, στο επιχειρηματικό του σκέλος
ακολουθεί ανοδική ρότα, ενώ έχει ανεβάσει ρυθμούς στην εκτέλεση του
επενδυτικού του προγράμματος για την επέκταση της πολυθρύλητης έκτης
προβλήτας, τη δημιουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής και την αξιοποίηση των
εγκαταστάσεών του με λιμενικές και άλλες χρήσεις, μέσα και από
συνεργασίες με ιδιώτες.

Απαραίτητη θεωρεί τη συμμετοχή των ιδιωτών στην επέκταση των εργασιών
του λιμανιού ο τιμονιέρης της εισηγμένης Στέλιος Αγγελούδης. “Η
συμμετοχή των ιδιωτών είναι απαραίτητη για δύο λόγους: κεφάλαια και
τεχνογνωσία. Στις μέρες μας η αναζήτηση ιδιωτικών επενδύσεων είναι
κομβικό σημείο για να ξεπεραστεί η κρίση στην οικονομία. Η μόχλευση
ιδιωτικού χρήματος προσφέρει ανάσες και δημιουργεί προοπτικές. Πολύ
περισσότερο όταν συνδυάζεται με την τεχνογνωσία, που θα επιτρέψει να
στηθεί και να δουλέψει καλύτερα η μηχανή της παραγωγής και ταυτόχρονα θα
προσελκύσει νέους πελάτες και νέα φορτία στα κρηπιδώματα. Είναι σαφές
ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εισέρχεται σε μια νέα αναπτυξιακή φάση,
που θα του επιτρέψει να συνεχίσει και τις επόμενες δεκαετίες να παίζει
ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής, στην αύξηση του κοινού
πλούτου και στην ενίσχυση της απασχόλησης στην Κεντρική Μακεδονία που
μαστίζεται από την ανεργία”, υποστηρίζει ο κ. Αγγελούδης.

Ούριος άνεμος πνέει

Ενδεικτική του ούριου ανέμου που πνέει στο λιμάνι της πόλης είναι η
εντυπωσιακή αύξηση της κερδοφορίας της ΟΛΘ ΑΕ το πρώτο εξάμηνο του
έτους, οπότε τα μεικτά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 78%, τα
αποτελέσματα προ φόρων έτρεξαν με 202,36% και τα αποτελέσματα μετά από
φόρους εκτινάχθηκαν κατά 498,60%.

Η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών προέρχεται από την αύξηση του όγκου
φορτίου των διακινούμενων κοντέινερ, που διαμορφώθηκε σε 8,56%, καθώς
και από την αύξηση στη διακίνηση γενικού συμβατικού φορτίου κατά 13,84%.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όποια εταιρεία διεκδικήσει και αποκτήσει το
23,3% των μετοχών που ανήκουν στο δημόσιο θα δύναται σε δεύτερο χρόνο,
όπως προβλέπεται από το μεσοπρόθεσμο, να διεκδικήσει και να πετύχει την
παραχώρηση της λειτουργίας συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, όπως για
παράδειγμα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), για τον οποίο είχαν
διασταυρώσει τα ξίφη τους κολοσσοί του ναυτιλιακού επιχειρηματικού
κόσμου.

Πέραν των παραπάνω, κατά το εξεταζόμενο διάστημα καταγράφηκε αύξηση του
αριθμού των πλοίων που έπιασαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ το λιμάνι
της πόλης εντάχθηκε στη γραμμή Black Sea - Ukraine της ΖΙΜ, της
μεγαλύτερης εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών του Ισραήλ.

Δυνατά σημεία του ΟΛΘ

Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας (swot analysis) για τις
δυνατότητες που διαθέτει και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται για τον
ΟΛΘ. Ως δυνατά σημεία για τον ΟΛΘ η έρευνα κατέγραψε τα ακόλουθα:

  • Η ύπαρξη κρηπιδωμάτων για την εξυπηρέτηση χύδην ξηρών φορτίων με βύθισμα 12 μ.
  • Εξειδίκευση στη διαχείριση χύδην φορτίων.
  • Σύνδεση όλων των κρηπιδωμάτων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
  • Πιστοποιημένο λιμάνι ως Ecoport. Προσήλωση στην προστασία του περιβάλλοντος.
  • Πιστοποίηση κατά ISO των λειτουργιών φορτοεκφόρτωσης χύδην φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων.
  • Γεωγραφική θέση.
  • Λειτουργία ΣΕΜΠΟ.
  • Σταθερή σχέση με τους βασικούς χρήστες του λιμένα.
  • Μικρή απόσταση από την αγορά των Σκοπίων, του Κοσόβου και της Νότιας Βουλγαρίας κατά πρώτο λόγο.
  • Δυνατότητα επέκτασης του λιμένα προς δυσμάς.
  • Ύπαρξη ελεύθερης ζώνης.
  • Μεγάλη επιφάνεια για την αποθήκευση φορτίων.
  • Επαρκές βύθισμα στο ΣΕΜΠΟ που επιτρέπει την εξυπηρέτηση πλοίων μέχρι 4.500 TEUs.

Μεταξύ των αδυναμιών του λιμανιού συγκαταλέγονται η μη σύνδεση (άμεση)
με το εθνικό οδικό δίκτυο και την Εγνατία οδό, η έλλειψη κέντρου
logistics εντός ή σε περιοχή πλησίον του λιμένα, το μικρό βύθισμα του
τερματικού σταθμού κ.ά.

Δεύτερη παράταση του διαγωνισμού για τη μαρίνα

Νέα παράταση, τη δεύτερη κατά σειρά, έλαβε ο διεθνής διαγωνισμός για την
πρώτη φάση του έργου κατασκευής μαρίνας σκαφών αναψυχής στο λιμάνι στον
χώρο της πρώτης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Η νέα καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή ενδιαφέροντος για τον
διαγωνισμό μετατέθηκε για τις 31 Οκτωβρίου, ενώ οι φάκελοι θα ανοίξουν
τη 1 Νοεμβρίου. Η νέα παράταση δόθηκε καθώς τρεις από τις ενδιαφερόμενες
εταιρείες ζήτησαν να δοθεί επιπλέον χρόνος για να ολοκληρώσουν την
προετοιμασία των φακέλων τους. Βάσει του νέου χρονοδιαγράμματος, οι
φάκελοι θα ανοιχτούν τη 1 Νοεμβρίου. Στόχος της διοίκησης του ΟΛΘ είναι
μόλις ανοιχθούν οι φάκελοι και γίνει η προεπιλογή να δοθούν άμεσα τα
κείμενα της δεύτερης φάσης, προκειμένου να οδηγηθούμε στην κατάθεση
δεσμευτικών οικονομικών προσφορών. Η μαρίνα πρόκειται να δημιουργηθεί
στο θαλάσσιο μέτωπο της πρώτης προβλήτας, που αναπτύσσεται προς την
πλευρά της πλατείας Αριστοτέλους.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, προβλέπεται η παραχώρηση για περίοδο
τουλάχιστον τριάντα ετών της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα Νο 1
του λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας
ζώνης στην πρώτη προβλήτα (7.195 στρέμματα) για την εξυπηρέτηση των
χρηστών της μαρίνας - εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών.
Επίσης, προβλέπεται η παραχώρηση υπαίθριου χώρου στη δεύτερη προβλήτα
(9.370 στρέμματα) για τη διαχείμαση και την επισκευή σκαφών αναψυχής.

Η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ο χρόνος κατασκευής της
υπολογίζεται στα τρία χρόνια, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του
επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατ. ευρώ.

Πηγή:makthes.gr

Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah