Εντυπωσιακό το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ

6 Ιουν 2014

Του Ηλία Γ. Μπέλλου

Η ώρα της Θεσσαλονίκης να διεκδικήσει και πάλι τον ιστορικό της ρόλο ως εμπορικό, και συγκοινωνιακό σταυροδρόμι της ανατολικής Ευρώπης φαίνεται όπως έφτασε. Αυτό προοιωνίζει το απρόσμενα ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον οκτώ μεγάλων ξένων και ελληνικών ομίλων που αποκαλύφθηκε για τον διαγωνισμό για την απόκτηση του 67% της ΟΛΘ ΑΕ.

Τούρκοι, Ελβετοί, Γερμανοί, Γιαπωνέζοι, Άραβες, Ρώσοι, Έλληνες και Δανοί δήλωσαν παρών στο κάλεσμα του ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΘ.

Η θέση της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή Μακεδονίας-Θράκης αλλά και η ύπαρξη του λιμανιού της ως φυσικής πύλης της περιοχής ανέκαθεν καθιστούσαν την πόλη σημαντικό στρατηγικό σημείο, από την αρχαιότητα έως και τα σημερινά χρόνια.

Τώρα μεγάλοι επιχειρηματικοί και επενδυτικοί όμιλοι διατεθειμένοι να επενδύουν σε νέες υποδομές επιζητούν να αναβαθμίσουν και πάλι τον ρόλο της στο παγκόσμιο εμπόριο ποντάροντας σε ένα αναπτυξιακό άλμα που θα καταστήσει την συμπρωτεύουσα επάξιο ανταγωνιστή του καλπάζοντος Πειραιά.

Τα οκτώ υποψήφια σχήματα για τον ΟΛΘ που κατέθεσαν χθες επίσημα το ενδιαφέρον τους στο ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση είναι η APM Terminals, η Deutsche Invest Equity Partners GmbH, η Duferco Particiption Holding, η International Container Terminal Services, η Mitsui & Co, η P&O Steam Navigation Company (DP World), η Russian Railways JSC σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ Τέρνα και η τουρκική Yilport Holding,Inc.

Η APM Terminals, B.V είναι γνωστή εδώ και από την κάθοδό της στο διαγωνισμό για τον ΟΛΠ ενώ είναι μια από τις πέντε μεγαλύτερες διαχειρίστριες λιμανιών στον πλανήτη και θυγατρική του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού AP Moeller-Maersk.

H Deutsche Invest Equity Partners, GmbH αποτελεί θυγατρική γερμανικού private equity με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας και επενδύσεις μέχρι τώρα κυρίως σε γερμανόφωνες χώρες.

Η Duferco Particiption Holding, SA είναι ένας σημαντικότατος ελβετικός όμιλος που δραστηριοποιείται στην εμπορία και διανομή χάλυβα και πρώτων υλών αλλά και στην ενέργεια, τα ακίνητα, τη ναυτιλία και τα logistics. H International Container Terminal Services, Inc πρόκειται για διαχειρίστρια λιμανιών με έδρα τις Φιλιππίνες που συμμετέχει και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ.

Η Mitsui & Co., Ltd. είναι μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες του κόσμου με έδρα την Ιαπωνία. Η P&O Steam Navigation Company είναι θυγατρική της Dubai Port η οποία διαχειρίζεται σχεδόν 60 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες λιμανιών διεθνώς.

Η Russian Railways JSC είναι η ρωσική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία και η μεγαλύτερη στον κλάδο της παγκοσμίως . Κατεβαίνει μαζί με την ελληνικών συμφερόντων εισηγμένη ΓΕΚ Τερνα. Τέλος αίσθηση προκάλεσε, αλλά όχι και έκπληξη -τουλάχιστον σε όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις- , η συμμετοχή της Yilport Holding,Inc, μέλος του τουρκικού ομίλου Yildirim με συμφέροντα σε ορυχεία, πρώτες ύλες, ενέργεια, ναυπηγεία, logistics και λιμάνια. Ελέγχει 4 λιμάνια στην θάλασσα του Μαρμαρά και ένα στη Μάλτα.

Η εμπορική σημασία της πόλης προσέλκυσε όλους αυτούς τους κολοσσούς.. Όπως άλλωστε προσέλκυσε από πολύ νωρίς, από τον 3ο αιώνα π.Χ. διάφορους εποίκους Αιγύπτιους, Σύρους, Ιουδαίους αυξάνοντας τον πληθυσμό και το τοπογραφικό της μέγεθος, ενώ διατηρούσε εμπορικές επαφές με όλα τα λιμάνια της Ανατολής. Και πριν από αυτούς, τον 4ο αιώνα πχ, τον ιδρυτή της Κάσσανδρο. Βυζαντινή «συμβασιλεύουσα πόλις» η Θεσσαλονίκη συνδέθηκε εξ αρχής και με τον θεμελιωτή του Βυζαντίου, Κωνσταντίνο τον Μεγάλο ο οποίος το 324 στο πλαίσιο της διαμάχης του με το Λικίνιο, χρησιμοποίησε την πόλη ως στρατιωτικό ορμητήριο κατασκευάζοντας τον περιώνυμο «σκαπτό λιμένα», προκειμένου να συγκεντρώσει σ΄ αυτό στόλο από 200 «τριακόντορες» γαλέρες και 2000 εμπορικά πλοία, τα οποία θα μετέφεραν τον στρατό του, δύναμης 120.000 ανδρών.

Αυτά τα επικά μεγέθη φιλοδοξούν να επαναλάβουν τώρα οι υποψήφιοι μνηστήρες της εισηγμένης ΟΛΘ ΑΕ.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ αναμένεται να ζητηθούν στο πρώτο τρίμηνο του 2015.

Κατά τη διάρκεια του 20ου και 21ου αιώνα πραγματοποιήθηκαν σημαντικές αλλαγές στο λιμάνι.

1904 : Σύμβαση μεταξύ Τουρκίας και Γαλλίας και σύσταση της εταιρίας Societe Ottomane d΄ Exploitation du Port de Salonique, η οποία αναλαμβάνει την εκμετάλλευση του λιμένα
1914 : Ίδρυση της Ελευθέρας Ζώνης
1923 : Ίδρυση του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) «Επιτροπεία Ελευθέρας Ζώνης Θεσσαλονίκης»
1925 : Έναρξη λειτουργίας της Ελευθέρας Ζώνης
1930 : Ίδρυση του Ν.Π.Δ.Δ. «Λιμενικό Ταμείο Θεσσαλονίκης»
1953 : Ενοποίηση των «Επιτροπεία Ελευθέρας Ζώνης Θεσσαλονίκης» και «Λιμενικό Ταμείο Θεσσαλονίκης» με την επωνυμία «Ελευθέρα Ζώνη και Λιμήν Θεσσαλονίκης»
1970 : Ανάθεση της διαχείρισης του λιμένα στο Ν.Π.Δ.Δ. «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης» (Ο.Λ.Θ.)
1999 : Μετατροπή του ΟΛΘ σε ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Ανώνυμη Εταιρία» (Ο.Λ.Θ. Α.Ε.)
2001 : Εισαγωγή της Ο.Λ.Θ. A.E. στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών
2014 : Διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Ο.Λ.Θ. A.E


Πηγή:www.capital.gr



 Πηγή:www.capital.gr
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah