Έρχονται στελέχη της ΕΕ για να “επιθεωρήσουν” τον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ–Cosco

17 Ιουν 2014

Αισιόδοξος για την έγκριση του φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ και Cosco εμφανίστηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι ο φιλικός διακανονισμός θα τύχει θετικής έγκρισης, από πλευράς ΕΕ, τις επόμενες εβδομάδας. Πάντως, την Τετάρτη, επισκέπτονται την Αθήνα απεσταλμένοι της DGMARK, σχετικά με το περιεχόμενου του φιλικού διακανονισμού. 
Άξιο αναφοράς είναι ότι ο υπουργός Ναυτιλίας παραδέχτηκε ότι το ζήτημα είναι πολύπλοκο και μάλιστα “αποκάλυψε” ότι ακόμα "αναζητείται" η οριστική έγκριση της πρώτης συμφωνίας με την Cosco του 2008!
To πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Ναυτιλίας
ΔΗΜ: Αναφορικά με την έλευση του Πρωθυπουργού της Κίνας την Πέμπτη και την υπόθεση ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά που ακόμα δεν έχει καν λυθεί το ζήτημα της επαναδιαπραγμάτευσης της πρώτης σύμβασης του λεγόμενου φιλικού διακανονισμού που έγινε με την COSCO. Για την οποία ενώ εσείς συμφωνείτε και έχετε δώσει μάχες για να τους πείσετε να δώσουν κι από εκεί το πράσινο φως και ενώ ο Πρωθυπουργός την επιθυμεί διακαώς, βλέπουμε ότι από τη μια τον ΟΛΠ και από την άλλη το ΤΑΙΠΕΔ να διαφωνούν. Τι εικόνα είναι αυτή που εκπέμπουμε στον επενδυτή που έρχεται;
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Πέρυσι τον Ιούνιο μόλις ανέλαβα Υπουργός, επέκειτο η επίσκεψη του Προέδρου της COSCO, του κάπτεν Way. Είχε ήδη, συμφωνηθεί από την πλευρά του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και από την πλευρά του Κινέζου Πρωθυπουργού να προχωρήσουμε τη επέκταση της συμφωνίας με την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα 3, από την πλευρά της COSCO, μια επένδυση 230 εκ. ευρώ.
Όταν ήρθε λοιπόν, ο κάπτεν Way υπογράψαμε ένα Μνημόνιο συνεργασίας και κατανόησης, το οποίο κατέληξε σε μια οριστική σύμβαση, η οποία μονογράφτηκε από τους δύο διευθύνοντες συμβούλους πέρυσι το Νοέμβριο.
Αυτή η σύμβαση είναι ξεκάθαρο ότι για να ισχύσει πρέπει να έχει την προηγούμενη έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την προηγούμενη έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Βουλής. Έχουμε όντως κάνει ένα αγώνα δρόμου από πέρυσι το Νοέμβριο, με πρωτοστάτη και συμπαραστάτη τον Πρωθυπουργό, στο να πείσουμε τους Ευρωπαίους να εγκριθεί από τις δύο αρμόδιες διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την διεύθυνση της Εσωτερικής Αγοράς του κ. Μπαρνιέ και την διεύθυνση ανταγωνισμού του κ. Αλμούνια.
ΔΗΜ: Αναφορικά με την επίσκεψη του Κινέζου Πρωθυπουργού και για το αν έρχεται για να υπογράψει το φιλικό διακανονισμό και να απελευθερώσει τα κονδύλια για την κατασκευή του νέου προβλήτα;
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Δεν έρχεται μόνο για αυτό. Υπάρχει ένα συνολικό πλαίσιο συνεργασίας με την Κίνα. Άλλωστε δεν υπογράφει ο Πρωθυπουργός της Κίνας. Υπογράφει ο Πρόεδρος της PCT(PIRAIAS CONTEINER TERMINAL) που είναι ο κάπτεν Fu , ο οποίος βρίσκεται στην Ελλάδα, αυτός υπογράφει.
Το ότι υπάρχει σήμερα, μια απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής της Κίνας, η οποία λέει, ότι στην Ελλάδα είμαστε διατεθειμένοι να επενδύσουμε ένα σοβαρό ποσό και στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και σε άλλες επενδύσεις αυτό είναι γεγονός.  
ΔΗΜ: Σχετικά με το ότι οι Κινέζοι κατά το ταξίδι του Πρωθυπουργού πέρυσι το Μάιο στο Πεκίνο έλεγαν ότι είναι έτοιμοι να απελευθερώσουν μια δέσμη μεγάλων επενδύσεων προς την Ελλάδα και ότι ζητάνε μόνο ένα πράγμα: να οριστικοποιηθεί η παρουσία τους στον Πειραιά με τη Σύμβαση του 2008, ανεξαρτήτως με το τι θα γίνει με τη νέα ιδιωτικοποίηση αν θα την πάρουν ή όχι. Πέρασε ένας χρόνος κι αυτό τον όρο δεν τον έχουμε εκπληρώσει.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Κύριε Χιώτη, αυτό τον όρο τον έχουμε εκπληρώσει με θαυμαστή ταχύτητα. Καμία σύμβαση τόσο μεγάλου μεγέθους και τόσο μεγάλου ύψους δεν καταρτίστηκε και υπογράφηκε και έκλεισε μέσα σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα, όπως το χρονικό διάστημα μεταξύ Ιουνίου – Νοεμβρίου.
Το ότι κωλυσιεργούν οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες είναι γεγονός. Σκεφτείτε ότι δεν έχει έρθει ακόμη η οριστική έγκριση της πρώτης συμφωνίας με την COSCO του 2008. Τώρα, επειδή είναι πιο σύνθετο το θέμα και επειδή δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να καταλήξουμε κάποια μέρα να έρθει ένα Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και να μας ζητάει πίσω λεφτά από κρατικές ενισχύσεις, για αυτό και είχαμε θέσει ως απαράβατο όρο για την υπογραφή αυτής της Σύμβασης και την ενεργοποίησή της, την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σας λέω ότι είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο, ότι περιμένουμε μέσα στις επόμενες εβδομάδες να έρθει η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μάλιστα, την Τετάρτη έρχονται απεσταλμένοι της DGMARK, της Διεύθυνσης του κ. Μπαρνιέ για την οριστικοποίηση ορισμένων θεμάτων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Δεν το έχουμε αφήσει.
Και εγώ και ο Πρωθυπουργός έχουμε κάνει αλλεπάλληλα ταξίδια στις Βρυξέλλες για να συνεννοηθούμε, έχουμε υποβάλει μέχρι στιγμής πάνω από 10 διαφορετικά πολυσέλιδα και τεκμηριωμένα υπομνήματα με νομικά και οικονομικά επιχειρήματα.
Νομίζω ότι όλη αυτή η προσπάθεια θα καταλήξει επιτυχώς. Από εκεί και πέρα το ΤΑΙΠΕΔ είναι μέτοχος του ΟΛΠ, δεν είναι το Ελληνικό Δημόσιο. Το ΤΑΙΠΕΔ, θέλοντας να διασφαλίσει την ακεραιότητά του, σε σχέση με τον εν εξελίξει διαγωνισμό, θέτει και αυτό την ίδια προϋπόθεση, να έχουμε την οριστική έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε παρακάτω.

 http://metaforespress.gr
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah