Παίζουν τα ρέστα τους για την εξαγορά του ΟΛΠ

3 Νοε 2014

Ανεβαίνει το θερμόμετρο των εξελίξεων στον ΟΛΠ. Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο «σπάει» ο Πειραιάς που γνωρίζει μέρες δόξας, με τους δύο βασικούς διεκδικητές, Κινέζους και Δανούς, να δείχνουν έτοιμοι να παίξουν τα ρέστα τους για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Σε ιστορικά υψηλό επίπεδο αναμένεται να διαμορφωθεί το 2014 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που θα διακινηθούν μέσω του λιμανιού του Πειραιά, γεγονός που καθιστά το πρώτο λιμάνι της χώρας ιδιαίτερα
Σε ιστορικά υψηλό επίπεδο αναμένεται να διαμορφωθεί το 2014 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που θα διακινηθούν μέσω του λιμανιού του Πειραιά, γεγονός που καθιστά το πρώτο λιμάνι της χώρας ιδιαίτερα ελκυστικό για τους υποψήφιους αγοραστές.
H ξέφρενη πορεία ανόδου του Πειραιά, που καταγράφηκε τα τελευταία τρία χρόνια, συνεχίζεται και φέτος με εξίσου εντυπωσιακή αύξηση της κίνησης, εξέλιξη που μόνο απαρατήρητη δεν περνάει από τους «μνηστήρες».
Η συμμετοχή άλλωστε στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση δύο πολυεθνικών εταιρειών που πρωταγωνιστούν στη διακίνηση των παγκόσμιων εμπορευμάτων, όπως είναι η Cosco και η Maersk, αν μη τι άλλο, αναδεικνύει την ισχυρή θέση που κατέχει το λιμάνι του Πειραιά στην αλυσίδα του παγκόσμιου εμπορίου και παράλληλα δημιουργεί προσδοκίες στην κυβέρνηση για υψηλό τίμημα.
Σε ιστορικά υψηλό επίπεδο αναμένεται να διαμορφωθεί το 2014 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που θα διακινηθούν μέσω του λιμανιού του Πειραιά, καθώς τα 2,51 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν πέρυσι από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco, αναμένεται να υπερκαλυφθούν τον Οκτώβριο. Ηδη κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών διακινήθηκαν 2,225 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 1,8 εκατομμυρίων κοντέινερ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στην πρώτη θέση
Οι επιδόσεις αυτές κατατάσσουν τον Πειραιά στην πρώτη θέση ανάμεσα στα εμπορικά λιμάνια που ελέγχει η Cosco στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στη Νάπολη της Ιταλίας, στην Αμβέρσα του Βελγίου και το νέο λιμάνι που λειτουργεί στην περιοχή του Σουέζ.
Σύμφωνα μάλιστα με τις υπάρχουσες προβλέψεις, αναμένεται να διακινηθούν περί τα 4 εκατ. κοντέινερ από τις τρεις προβλήτες του λιμανιού, καταγράφοντας συνολική άνοδο της τάξης του 25% σε σχέση με το 2013. Την περασμένη χρονιά ΟΛΠ και Cosco μαζί διακίνησαν 3,16 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και 2,74 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2012.
Ενας, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακός ρυθμός αύξησης που εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί και τα επόμενα χρόνια, εφόσον υλοποιηθούν οι προβλεπόμενες επενδύσεις επέκτασης στην προβλήτα ΙΙΙ του Πειραιά. Η υλοποίηση της κινεζικής επένδυσης των 230 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της νέας προβλήτας στο δυτικό τμήμα της υφιστάμενης προβλήτας ΙΙΙ θα εκτοξεύσει τη δυναμικότητα στο λιμάνι του Πειραιά σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Ωστόσο, στον Πειραιά φαίνεται πως δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα το τοπίο με τον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ - Cosco για την επέκταση της Cosco στη προβλήτα ΙΙΙ, εξαιτίας των δύο όρων που έχει θέσει το Ελεγκτικό Συνέδριο:
  • Δέχεται την αναστολή καταβολής του συμβατικού σταθερού εγγυημένου ανταλλάγματος για επτά χρόνια μέχρι η Cosco να ολοκληρώσει την προβλήτα ΙΙΙ.
  • Εισηγείται την καταβολή ενός σταθερού συμφωνημένου ανταλλάγματος για την παραχώρηση του δυτικού τομέα της προβλήτας ΙΙΙ.
Η υπόθεση του φιλικού διακανονισμού σαφέστατα επηρέασε την πρόοδο του διαγωνισμού πώλησης του 67% του Πειραιά, με το ΤΑΙΠΕΔ να κάνει αγώνα δρόμου για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας εντός του 2014. Παρότι βέβαια στη δεύτερη φάση προκρίθηκαν πέντε ενδιαφερόμενοι, η μάχη διεκδίκησης θα διεξαχθεί ανάμεσα στις δύο εταιρείες που αποτελούν και τους πιο ισχυρούς παίκτες, τους Κινέζους της Cosco και τον δανέζικο κολοσσό Maersk που ελέγχει την APM Terminals.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ

ethnos.gr
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah