Ποιά λιμάνια βρίσκονται στην πρώτη ταχύτητα των μεταρρυθμίσεων. Τι ζητά η Τροίκα. Τι απαντούν οι εργαζόμενοι

5 Οκτ 2012

Σημαντικοί τομείς δραστηριότητας τεσσάρων Ελληνικών λιμανιών βρίσκονται, σύμφωνα με τις πληροφορίες του TheSeaNation, στην πρώτη ταχύτητα των μεταρρυθμίσεων των λιμένων, για τις οποίες (μεταρρυθμίσεις) η Τρόικα ζήτησε να έχουν ολοκληρωθεί εντός των επομένων έξι μηνών το μέγιστο.
Ειδικότερα, η Τρόικα στη διάρκεια των τελευταίων συναντήσεων της με τον υπουργό Οικονομίας κ. Γιάννη Στουρνάρα ζήτησε σαφές και ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για τις μεταρρυθμίσεις που προγραμματίζει η κυβέρνηση στο λιμενικό τομέα.
Ο κ. Στουρνάρας με τη σειρά του ζήτησε από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη να τον ενημερώσει αναλυτικά για τον προγραμματισμό του.
Ο κ. Μουσουρούλης, αναφέρουν οι πηγές του TheSeaNation, αρχικά απέφυγε να δεσμευθεί τόσο ως προς το ποιά θα είναι τα λιμάνια ή τα τμήματα τους που θα μπορούσαν να παραχωρηθούν, όσο ως προς το χρονοδιάγραμμα εντός του οποίου θα μπορούσαν να έχουν ολοκληρωθεί οι παραχωρήσεις.
Το σημαντικότερο όμως θέμα που παρέμενε σε εκκρεμότητα αφορούσε στην μορφή των παραχωρήσεων αυτών.
Οι εισηγήσεις που κατέφθαναν στο υπουργικό γραφείο μίλαγαν για παραχωρήσεις τύπου COSCO, συμβαδίζοντας έτσι και με τις προγραμματικές δηλώσεις της Νέας Δημοκρατίας και όχι παραχωρήσεις των πλειοψηφικών πακέτων μετοχών των οργανισμών λιμένων.
Οι παραχωρήσεις ωστόσο δεν λύνουν το πρόβλημα της κυβέρνησης η οποία έχει ήδη προϋπολογίσει ότι η συμμετοχή των μεταρρυθμίσεων στα λιμάνια θα πρέπει να επιφέρει στον κρατικό κορβανά περί των 2,67 δις. Ευρώ.
Στην περίπτωση των παραχωρήσεων τύπου COSCO τα όποια οικονομικά οφέλη προκύψουν θα καταλήξουν στα ταμεία των λιμανιών και όχι στον κρατικό κουμπαρά.

Τι λέει το Μνημόνιο ΙΙ
Μεταρρυθμίσεις στα λιμάνια μέσο ιδιωτικοποιήσεων εξάλλου προβλέπει κατά τη γνώμη αρκετών και το Μνημόνιο ΙΙ, το οποίο επικαλούνται εκείνοι που έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στις ιδιωτικοποιήσεις και όχι στις παραχωρήσεις.
Επισημαίνουν δε πως ακόμη και οι ιδιωτικοποιήσεις θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως παραχωρήσεις δεδομένου πως ο αιγιαλός έχει παραχωρηθεί στα λιμάνια μέσο ειδικών αδειών που λήγουν σε συγκεκριμένη χρονική περιόδο.
Στον αντίλογο υπάρχουν εκείνοι που πιστεύουν ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει με παραχωρήσεις και όχι με ιδιωτικοποιήσεις καθώς ναι μεν στο Μνημόνιο ΙΙ γίνεται λόγος για μεταρρυθμίσεις στα λιμάνια, πλην όμως δεν ξεκαθαρίζεται η διαδικασία και παραμένει στην διακριτική ευχέρεια της κυβέρνησης να επιλέξει το μοντέλο με το οποίο θα προχωρήσει.
Ένας ακόμη παράγοντας που θα παίξει σημαντικό ρόλο στις τελικές επιλογές έχει να κάνει με τις θέσεις των κομμάτων που μετέχουν στην κυβέρνηση πάνω στο θέμα αυτό. Η ΔΗΜ.ΑΡ. δε φαίνεται έτοιμη να δώσει τη συγκατάθεση της για ιδιωτικοποιήσεις, ενώ στο ΠΑΣΟΚ κρατούν στάση αναμονής θέλοντας να δουν τις τελικές προτάσεις της κυβέρνησης. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι στελέχη του ΠΑΣΟΚ, όπως π.χ. ο νυν Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, έχουν ταχθεί υπερ των παραχωρήσεων.

Τι θέλει η Τρόικα
Η Τρόικα προς το παρόν δεν έχει εισέλθει σε καμιά συζήτηση ως προς το τελικό μοντέλο μεταρρύθμισης στα λιμάνια. Το μόνο θέμα που φαίνεται να την απασχολεί είναι το να τεθεί ένα σαφές χρονοδιάγραμμα εντός του οποίου θα υλοποιηθεί η όποια απόφαση, με απώτερο στόχο να συγκεντρωθούν τα ποσά που έχει προϋπολογίσει η κυβέρνηση από την μεταρρύθμιση στο λιμενικό τομέα.
Για το λόγο αυτό και κυρίως λόγο της δυστοκίας που σημειώνονταν για καιρό ως προς την ταχεία προώθηση των χρονοδιαγραμμάτων, η Τρόικα ενημέρωσε τον κ. Στουρνάρα, ότι αναμένει εντός των επομένων έξι μηνών ορατά αποτελέσματα από την μεταρρύθμιση των λιμένων.
Απομένει στην πλευρά της κυβέρνησης να αποφασίσει τι θα μεταρρυθμίσει από το λιμάνια και απο ποια λιμάνια, αλλά ότι και να αποφασίσει θα πρέπει εντός των επομένων έξι μηνών να έχει ολοκληρωθεί.
Ποια λιμάνια βρίσκονται στη πρώτη γραμμή των μεταρρυθμίσεων
Από την πλευρά της η κυβέρνηση και κάτω από την πίεση των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων που θέτει η Τρόικα, έχει στρέψει το ενδιαφέρον της σε τέσσερα λιμάνια θεωρώντας ότι διαθέτουν τομείς που είναι ώριμοι να παραχωρηθούν.
Πρόκειται για τομείς των λιμανιών του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου Κρήτης.
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τις πληροφορίες του TheSeaNation, το υπουργείο Ναυτιλίας μέχρι τώρα έχει επεξεργαστεί τις εξής μεταρρυθμίσεις στα παραπάνω λιμάνια και συγκεκριμένα :
Λιμάνι Πειραιά :
- Παραχώρηση της διαχείρισης της κρουαζιέρας σε επίπεδο παρεχομένων υπηρεσιών εκ μέρους του ΟΛΠ, προς τα κρουαζιερόπλοια.
- Παραχώρηση της διαχείρισης του Τέρμιναλ Επιβατών (συμπεριλαμβάνεται και η ακτοπλοία) σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών προς τους επιβάτες.
- Παραχώρηση της διαχείρισης του Car Terminal.
Λιμάνι Θεσσαλονίκης :
- Παραχώρηση της διαχείρισης του Container Terminal.
Λιμάνι Πάτρας (Νέο Λιμάνι) :
- Παραχώρηση της διαχείρισης του Τέρμιναλ Επιβατών Διεθνών Πλοών (Ελλάδα – Ιταλία) σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών προς τους επιβάτες.
- Ένταξη στον Οργανισμό Λιμένα Πάτρας του τέρμιναλ κρουαζιέρας Κατάκολου και παραχώρηση του.
Λιμάνι Ηρακλείου :
- Παραχώρηση της διαχείρισης του τέρμιναλ κρουαζιέρας, τόσο σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών στα κρουαζιερόπλοια, όσο και σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών προς τους επιβάτες.
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι
Τόσο η Ομοσπονδία Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), όσο και η Ένωση Μονίμων Λιμενεργατών Πειραιά με σημερινές ανακοινώσεις τους ξεκαθαρίζουν ότι δεν πρόκειται να συμφωνήσουν σε καμιά παραχώρηση σε κανένα λιμένα.
Τα δύο συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων στα λιμάνια κάνουν λόγο για Δημόσια Περιουσία η παραχώρηση της οποίας συνιστά έγκλημα.
Η Ένωση Μονίμων Λιμενεργατών στην ανακοίνωση της αναφέρεται σε κρυφές διαδικασίες παραχώρησης απόρροια των οποίων θα είναι η αύξηση της ανεργίας, η κατάργηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων και η αναστολή δημοκρατικών διαδικασιών (!) ως προς την λήψη αποφάσεων για το μέλλον των λιμανιών.

Η ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ
«Ο σχεδιασμός για τα Λιμάνια», αναφέρει η ΟΜΥΛΕ στην ανακοίνωση της, «δεν υπακούει σε κανένα συγκροτημένο σχέδιο λιμενικής πολιτικής, αλλά πολιτικής να ξεπουλήσουμε ότι ενδιαφέρει τους δήθεν επενδυτές. Σ' αυτά τα πλαίσια κινήθηκε η εκχώρηση του Προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ στην COSCO.
Στα ίδια πλαίσια κινήθηκε η εν κρυπτώ και χωρίς νόμιμη εξουσιοδότηση μεταφορά όλων των μετοχών των Λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ.
Στα ίδια πλαίσια κινείται και η σημερινή ημερίδα – ή όπως αλλιώς την ονομάσουν – που διοργάνωσε ο ΥΕΝ, χωρίς τη συμμετοχή κανενός φορέα από την κοινωνία των Λιμανιών, των εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων και φυσικά των εργαζομένων στα Λιμάνια.
Ιδιαίτερα η τελευταία αυτή προκλητική ενέργεια του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας δείχνει ότι αντιμετωπίζει τα Λιμάνια ως τελείως προσωπική του υπόθεση, ενώ τη μόνη λιμενική πολιτική που έχει σκοπό να υπηρετήσει είναι οι εντολές της Τρόικας, των Δανειστών και των ποικιλόμορφων κερδοσκοπικών συμφερόντων.
Δηλώνουμε στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, στη Κυβέρνηση και στα κόμματα που την στηρίζουν ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να ανεχθούμε τετελεσμένα, ιδιαίτερα όταν διακυβεύεται η τύχη χιλιάδων εργαζομένων στα Λιμάνια.
Οι εργαζόμενοι είναι εδώ και σ' αυτές τις προκλήσεις θα δώσουν τις δικές τους απαντήσεις με τεκμηρίωση και αγωνιστική δράση, υπερασπιζόμενοι τον ισχυρό δημόσιο χαρακτήρα και δημόσιο έλεγχο των Λιμανιών, την εργασιακή συνέχεια όλων των εργαζομένων στα Λιμάνια, στα πλαίσια των Κανονισμών Εργασίας και των ΣΣΕ», καταλήγει η ανακοίνωση.
gskordilis@theseanation.com 

ΠΗΓΗ
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah