«Γαλάζια ανάπτυξη» στον Πειραιά

27 Ιουν 2014



Οφέλη από τη δήμιου ργια «ναυτιλιακών clusters» «Γαλάζια ανάπτυξη» στον Πειραιά Σημαντικά πλεονεκτήματα, τόσο νια τον Πειραιά, όσο ευρύτερα για την Ελλάδα διαβλέπει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) από την εφαρμογή ευρωπαϊκής στρατηγικής νια τη «Γαλάζια Ανάπτυξη» (Blue Growth Strategy). Στο πλαίσιο αυτό, το ΕΒΕΠ θέτει στις άμεσες προτεραιότητας του την υιοθέτηση της «Γαλάζιας Ανάπτυξης», η αξιοποίηση της οποίας εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει σημανηκά στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης μέσω της σύστασης «ναυτιλιακών clusters*
Η «Γαλάζια Ανάπτυξη» αποτελεί τη νέα μεγάλη πολιτική της Ε.Ε. για τη θάλασσα και περιλαμβάνει τους ιδιαίτερα σημαντικούς για την Ελλάδα τομείς της θαλάσσιας οικονομίας: τον παράκτιο και θαλάσσιο τουρισμό, τη ναυτιλία, την κρουαζιέρα και τη ναυπηγική βιομηχανία, την υδατοκαλλιέργεια, τη γαλάζια ενέργεια, τη θαλάσσια βιοτεχνολογία και τη θαλάσσια εξόρυξη ορυκτού πλούτου. Η πολιτική αυτή πρόκειται να μεταφραστεί σε κοινοτικά προγράμματα και χρηματοδότηση πολλών εκατομμυρίων ευρώ στο εγγΰς μέλλον
[ΣΕΛ. 5][ΕΒΕΠ] Προτάσεις για την αξιοποίηση της δράσης της Ε.Ε
Ναυτιλιακά clusters με τη «Γαλάζια Ανάπτυξη» Σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο για τον Πειραιά όσο ευρύτερα νια την Ελλάδα διαβλέπει το Εμπορικό και Βιομτιχαντκό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) από την εφαρμογή ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη «Γαλάζια Ανάπτυξη» (Blue Growth Strategy). Στο πλαίσιο αυτό, το ΕΒΕΠ θέτει στις άμεσες προτεραιότητες του την υιοθέτηση της «Γαλάζιας Ανάπτυξης», η αξιοποίηση της οποίας εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης, μέσω της σύστασης «ναυτιλιακών clusters». Η «Γαλάζια Ανάπτυξη: ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης στους τομείς της θάλασσας, της ναυτιλίας και του τουρισμού στην Ε.Ε.» εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του Ε.Κ
στις 2/7/13 και αποτελεί τη μακροπρόθεσμη στρατηγική για τη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης του θαλάσσιου και ναυτιλιακού τομέα. Η «γαλάζια» οικονομία αντιπροσωπεύει 5,4 εκατ. θέσεις εργασίας και ακαθάριστη προστιθέμενη αξία σχεδόν 500 δισ. ευρώ ετησίως. Υπάρχει, όμως, δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης σε 7 εκατ. εργαζόμενους και σε επιπλέον 100 δισ. ετησίως σε ορισμένους τομείς που επισημαίνονται στο πλαίσιο της στρατηγικής που αποτελείται από τρεις συνιστώσες: 1 .Συγκεκριμένα μέτρα ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής: α. γνώσεις νια τη θάλασσα: βελτίωση της πρόσβασης σε πληροφορίες για τη θάλασσα β. θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός: αποτελεοαιαηκή και βιώσιμη διαχείριση των θαλάσσιων δραστηριοτήτων γ. ολοκληρωμένη θαλάσσια επιτήρηση: παροχή στις αρχές μιας καλύτερης εικόνας, για το τι συμβαίνει στη θάλασσα
2. Στρατηγικές για τις θαλάσσιες λεκάνες με στόχο να διασφαλιστεί ο πλέον κατάλληλος συνδυασμός μέτρων προώθησης της βιώσιμης ανάπτυξης, τα οποία λαμβάνουν υπόψη τοπικούς, κλιματικούς, ωκεανογραφικούς, οικονομικούς, πολιτιστικούς και κοινωνικούς παράγοντες: α. Αδριατική Θάλασσα και Ιόνιο Πέλαγος, β. Αρκτικός Ωκεανός, γ. Ατλαντικός Ωκεανός, δ. Βαλτική Θάλασσα, ε. Εύξεινος Πόντος, στ. Μεσόγειος Θάλασσα, ζ. Βόρεια Θάλασσα
3. Στοχευμένη προσέγγιση νια συγκεκριμένες δραστηριότητες: α. υδατοκαλλιέργεια (Ιστότοπος αλιείας), β. παράκτιος τουρισμός, γ. θαλάσσια βιοτεχνολογία, δ. ωκεάνια ενέργεια, ε. εκμετάλλευση κοιτασμάτων του βυθού
Οι προτάσεις του ΕΒΕΠ εστιάζονται κυρίως στη δημιουργία «ναυτιλιακών clusters», ως αιχμή του δόρατος. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η συγκεκριμένη δράση είναι στοχευμένη προς την Ελλάδα σε πολλές περιπτώσεις και γι' αυτό αποτελούσε προτεραιότητα της ελληνικής προεδρίας. Η αειφορία της ανάπτυξης και η στροφή στη θάλασσα είναι τα βαοτκά στοιχεία της «Γαλάζιας Ανάπτυξης». Σημαντικότερα στρατηγικά πολιτικο-οικονομικά πλεονεκτήματα νια τη χώρα μας από την υιοθέτηση της στρατηγικής νια τη «Γαλάζια Ανάπτυξη» από την Ε.Ε. είναι: ί) χαρτογράφηση και οριοθέτηση ευρωπαϊκού βυθού και υδάτων και αξιοποίησή τους, κάτι που εθνικά θεωρούμε ζωτικής σημασίας νια την εξόρυξη του Εθνικού ορυκτού πλούτου
Αυτό θα επιλύσει τις διαφορές μας με την Τουρκία και οποιοδήποτε άλλο κράτος, αν και όπως φαίνεται η Ευ ρώπη είναι διστακτική ακόμα
Π) Σημαντικές χρηματοδοτήσεις για δήμιου ρνία και αναβάθμιση λιμενικών και τουριστικών υποδομών (λιμάνια, κρουαζιέρα, νηοτωπκότητα, ακτοτιλοΐα, παραλιακά μέτωπα, ναυπηγική βιομηχανία - ναυπηγοεπισκευή)
iii) Χάραξη και αξιοποίηση των 5 ευρωπαϊκών οδών, δύο εκ των οποίων περνούν από τα 14.000 km ακτογραμμής και τα 2.500 νησιά της χώρας μας
iv) Προώθηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, όπου σε πολλές περιπτώσεις το Αιγαίο και το Ιόνιο είναι ιδανικές τοποθεσίες εγκατάστασης
ν) Λύση στην παράνομη αλιεία και στηνυπεραλιεία, καθιστώντας βιώσιμο το επάγγελμα του αλιέα
vi) Εμμεση ενίσχυση της Ευρωπαϊκής Εμπορικής Ναυτιλίας της οποίας το 47% είναι ελληνόκτητη. Ηδη, βλέπουμε τις πρώτες θετικές ενδείξεις με το Σύμφωνο της Αθήνας
vii) Ωθηση στη ναυπηγική βιομηχανία, μέσω των νέων περιβαλλοντολογικών τεχνολογιών, είτε σε ναυπηγήσεις είτε νια επισκευή πλοίων είτε νια πλατφόρμες εξόρυξης είτε ακόμα σε πλατφόρμες εναλλακτικών πηγών ενέργειας
Αναφερόμενος σ' αυτή τη στρατηγική της Ε.Ε., ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει: «Φαίνεται ότι η στρατηγική της γαλάζιας οικονομίας συμπίπτει με την εθνική μας οικονομυαί στρατηγική, ενώ με το σωστό timing και με τα εντυπωσιακά υψηλά ποσά χρηματοδότησης της Ε.Ε. με ορίζοντα το 2020, κάθε ναυτική χώρα, όπως η Ελλάδα, και κάθε παράκτια περιοχή, όπως ο Πειραιάς, μπορεί να μετατραπεί σε μηχανή αειφόρου ανάπτυξης. Η γαλάζια ανάπτυξη στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο είναι ένα νέο μονοπάτι νια το μέλλον της χώρας μας και μία πηγή ανάπτυξης νια όλη την Ευρώπη»



ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ



Άσπρα κόκκινα κίτρινα  μπλε καραβάκια τοθ αιγαίου δεν με παίρνεται καλέ …….

Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah