Κλείνει η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ έως τον Σεπτέμβριο

15 Ιουν 2014




Πράσινο φως για διακανονισμό με COSCO εμπλοκάρει η πώληση του ΟΛΠ, με βάση όλες τις ενδείξεις, καθώς αφενός η Ε.Ε., σύμφωνα με πληροφορίες, δίνει πράσινο φως για τον φιλικό διακανονισμό, αφετέρου το Πεκίνο βρίσκεται εδώ και μέρες πάνω από το project με αλλεπάλληλες επισκέψεις στην Αθήνα, προκειμένου να ξεκαθαρίσει το ζήτημα. Και αυτό, διότι, ανεξάρτητα με το εάν η κινεζική εταιρεία θα αναδειχθεί πλειοδότρια ή όχι, θα κρατήσει την παραχώρηση της, σύμφωνα με τα συμβατικά της δικαιώματα
Αυτήν την εβδομάδα, μάλιστα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπίας της COSCO με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, παρουσία του πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, Ζου Ξιαολί, με επίκεντρο την επικείμενη επίσκεψη στην Ελλάδα του πρωθυπουργού της Κίνας, Λι Κετσιόνγκ, τη στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών και το επίσημο ενδιαφέρον της COSCO για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Αιμένος Πειραιά. Και οι πληροφορίες από το λιμάνι λένε ότι οι Κινέζοι είναι ικανοποιημένοι
Η νέα επένδυση των Κινέζων στο δυτικό τμήμα του λιμανιού είναι ύψους 230 εκατ
ευρώ. Η αγορά αποτιμά αυτήν τη στιγμή τον ΟΛΠ χρηματιστηριακά σε πόσο της τάξης των 460 εκατομμυρίων ευρώ. Οι αναλυτές τονίζουν πως προοπτικά η δυνητική του αξία είναι πολλαπλάσια, καθώς αυξάνει όγκους και οι νέες επενδύσεις ανοίγουν νέες αγορές, όπως την κρουαζιέρα
Όμως, οι Κινέζοι έχουν απέναντι τους ισχυρούς αντιπάλους που ερίζουν για την απόκτηση της διαχείρισης του ΟΛΠ στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, που εισήλθε ήδη στη δεύτερη φάση και θα κλείσει, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Ταμείου, έως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Ο Πειραιάς οδεύει ολοταχώς προς την κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου στη διακίνηΚλείνει η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ έως τον Σεπτέμβριο ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ. ΣΥΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ MANAGEMENT ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ Η ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΑ Γ. ΜΠΕΛΛΟ Η νέα επένδυση της COSCO στο δυτικό τμήμα τον λιμανιού είναι ύψους 230 εκατ. ευρώ ση εμπορευματοκιβωτίων και εκτιμάται ότι θα βρεθεί σύντομα και στην πρώτη πεντάδα πανευρωπαϊκά
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για πρόσβαση στα ελληνικά λιμάνια, που στον διαγωνισμό για τη θεσσαλονίκη εμφανίστηκαν οκτώ ξένοι όμιλοι. Σήμερα, Σάββατο, πραγματοποιείται, μάλιστα, στον ΟΛΠ η γενική συνέλευση των μετόχων, με τις πληροφορίες να μιλούν για ενδεχόμενες αλλαγές και στο management εν όψει ιδιωτικοποίησης και διαδικασίας due diligence από τους ξένους υποψήφιους αγοραστές του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του
■^r ~τ πενθυμίζεται πως το V διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ προέκρινε πέντε επενδυτικά σχήματα στη β' φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. Πρόκειται για τις ΑΡΜ Terminals B.V., COSCO (Hong Kong) Group Limited, International Container Terminal Services Inc., Ports America Group Holdings και Utilico Emerging Markets Limited
Με βάση το χρονοδιάγραμμα, η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών αναμένεται εντός του γ' τριμήνου, ενώ θα προηγηθεί επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, προκειμένου να εναρμονιστεί με τις βέλτιστες πρακτικές της αγοράς, να εξασφαλίσει τις ευαίσθητες κοινωνικά υπηρεσίες, να προσδιορίσει κανόνες για τα τιμολόγια ακτοπλοΐας και να ορίσει ελάχιστο απαιτούμενο ύψος επενδύσεων
Ανταγωνιστικότητα Αποτελεί κοινό τόπο για τους ειδικούς πως η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ θα συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του στη Μεσόγειο και την Ευρώπη. Ο ΟΛΠ έχει ήδη αποκρατικοποιηθεί, με την είσοδο του στο Χρηματιστήριο Αθηνών, το 2003, ενώ στο μετοχικό του κεφάλαιο συμμετέχουν ιδιώτες επενδυτές με ποσοστό 25%. Παράλληλα, το 2008 παραχωρήθηκαν στην COSCO σημαντικά τμήματα του λιμένα (προβλήτας 2, ανατολική πλευρά προβλήτα 3), τα οποία αποτελούν το 75% nobs εκτοξεύτηκε το ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ Ηαποκρατικοποίηση του λιμένα θεσσαλονίκης μπορεί να οδηγήσει στην εξέλιξη της στρατηγικής σημασίας του σε μείζον διαμετακομιστικό εμπορικό κέντρο των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης. Η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι καίριας σημασίας, όπως και η ένταξή του στους ευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών
Οι προοπτικές του ΟΛΘ είναι τεράστιες και συμπεριλαμβάνουν, πέραν του τμήματος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με σημαντικά οφέλη για την τοπική οικονομία. Ουσιαστικά, η αξιοποίηση του ΟΛΘ ταυτίζεται με τις αναπτυξιακές προοπτικές της πόλης της θεσσαλονίκης και της Β. Ελλάδας εν γένει, καθώς μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας
Οι μεγάλες αυτές δυνατότητες είναι και ο λόγος που έφεραν στο κατώφλι του πλήθος υποψήφιων επενδυτών. Τα οκτώ σχήματα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ είναι τα ΑΡΜ Terminals B.V., Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Duferco Participation Holding S.A., International Container Terminal Services Inc., Mitsui & Co
Ltd, P&O Steam Navigation Company (DP World), Russian Railways JSC / GEK TERNA S. Α. και Yilport Holding Ιηε.Όμως, ήδη η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της ΟΛΘ, όπως αποτυπώθηκε και στο α' τρίμηνο του 2014, είναι αξιοσημείωτη, καθώς αυξήθηκαν ο τζίρος, τα λειτουργικά κέρδη και η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων
Η παραχώρηση τιχ εκμετάήΤ^ευσης ίων προβλητών 2 και 3 του Πειραιά στην C0SC0 συνέβαλε καθοριστικά στην αλματώδη οινάπτυξη του Πειραιά, αφού από την 11η θέση κατάταξης στην περιοχή της Μεσογείου έχε ανέβει στη 3η, ενώ μέχρι το 2016 αναμένεται να καταλάβει την πρώτη
της συνολικής εκτιμώμενης αξίας του Οργανισμού, σύμφωνα με τους χρηματοοικονομικούς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ
Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης των προβλητών 2 και 3 του Πειραιά στην COSCO συνέβαλε καθοριστικά στην αλματώδη ανάπτυξη του Πειραιά, αφού από την 11 η θέση κατάταξης στην περιοχή της Μεσογείου έχει ανέβει στη 3η, ενώ μέχρι το 2016 αναμένεται να καταλάβει την πρώτη. Η ανέλιξη αυτή αναβαθμίζει τη γεωοικονομική και γεωπολιτική θέση της χωράς, ενώ δημιουργεί θέσεις εργασίας και ασφαλιστικά και φορολογικά έσοδα. Η σκοπούμενη περαιτέρω αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, η οποία αποτελεί το τελευταίο στάδιο, αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη του λιμένα του Πειραιά, καθιστώντας τον πρωταγωνιστή σε παγκόσμιο επίπεδο
1)11 Ο παράγων Ανωμερίτης Στην αγορά έχουν φουντώσει τα σενάρια περί ενδεχόμενης αλλαγής του management του ΟΛΠ
Προσδιορίζουν, δε. ως πιθανή ημερομηνία έγερσης του κτήματος τη σημερινή γενική συνέλευση, αν και δεν περιλαμβάνεται στα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Αν και κορυφαίοι κύκλοι της εισηγμένης δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να γίνει καμιά αλλαγή, από τσ περιβάλλον του ΤΑΙΠΕΔ τηρούν σιγήν ασυρμάτου
Πιο ξεκάθαρες εμφανίζονται πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, που επιβεβαιώνουν πως η συζήτηση έχει ανοίξει. Στην αγορά έχουν ακουστεί αρκετά ονόματα ως πιθανοί διάδοχοι του Γ. Ανωμερίτη, ο οποίος έχει ταχθεί ξεκάθαρα κατά tns πώλησης του 67% της εισηγμένης και υπέρ μοντέλου επιμέρους παραχωρήσεων. Μεταξύ των ονομάτων που φημολογούνται είναι και αυτό του αναπληρωτή CEO. Π. Πετρουλή αλλά και του διευθυντή του ΟΛΠ. Στ. Χατζάκου Εχ ι ακουστεί, όμως, και αυτό του πρώην δημάρχου. Β
Μιχαλολιάκου (που συμμετέχει ήδη στο δ.σ)
Οι μεγαλύτεροι operators λιμανιών Hutchison 14% Διάφοροι 40% Eurogate 3% — ΑΡ Moeller 12% «λ DP World 9% COSCO 


ΚΕΦΑΛΑΙΟ-ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
 

Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah