«Παγωμένος» ο Πειραιάς βλέπει το λιμάνι να φεύγει

25 Ιουλ 2014

Με «πανηγυρικό» τρόπο στο πλαίσιο του success story επιδιώκει η κυβέρνηση να εμφανίσει την κατά πλειοψηφία απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ για να στείλει, ξανά, στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο το κείμενο με το αποτέλεσμα του λεγόμενου φιλικού διακανονισμού ανάμεσα στον Οργανισμό και στη θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ ΑΕ.

Για το θέμα αντίθετοι παραμένουν οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ ενώ με επιφύλαξη αντιμετωπίζουν τις εξελίξεις και άλλοι φορείς του Πειραιά. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλη Κορκίδη, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Παρά το ΟΚ της Τρόικα για τη πώληση του ΟΛΠ, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές και έντονες αντιρρήσεις από κόμματα, φορείς και τον Δήμο Πειραιά για ανταποδοτικά οφέλη», ανέφερε ο κ. Κορκίδης. Και πρόσθεσε:
«Εύχομαι, λοιπόν, σήμερα, 40 χρόνια από την ημέρα αποκατάστασης της Δημοκρατίας στη πατρίδα μας τόσο οι σημερινές όσο και οι μελλοντικές αποφάσεις των αρμοδίων αξιωματούχων για το λιμάνι να είναι προς όφελος της ελληνικής ναυτιλίας, της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης στον Πειραιά, αλλά κυρίως προς όφελος της Ελλάδας μας. Ίδωμεν!».

Η συνεδρίαση του ΔΣ, από την οποία απουσίαζε ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος και δεν έστειλε ούτε επιστολή για να εκφράσει την θέση του συζητούμενο θέμα, ήταν εξαιρετικά σύντομη.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γιώργος Γεωργακόπουλος ρώτησε, περισσότερο για να καταγραφεί στα πρακτικά, εάν η απόφαση, που θα ληφθεί αφορά μόνο το ζήτημα της εκ νέου αποστολής του κειμένου στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Μετά την θετική απάντηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη ο κ. Γεωργακόπουλος και ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ Νίκος Γεωργίου τοποθετήθηκαν, ξεκάθαρα, ενάντια σε οποιαδήποτε πράξη που κατατείνει στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και όπως αναμενόταν ψήφισαν κατά της αποστολής της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Να σημειωθεί ότι προ μηνών η σύμβαση είχε πάει ξανά στο Ελεγκτικό Συνέδριο, απ’ όπου είχε επιστραφεί στον ΟΛΠ προκειμένου να υπάρξει η απόφαση του ΔΣ.

Κατά πληροφορίες, ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ διάβασε επιστολή στην οποία δήλωνε ότι δεν γνωρίζει όλες τις πτυχές του θέματος και εφόσον διαμορφωθεί θετική πλειοψηφία θα προσμετρηθεί σε αυτή και η ψήφος του.

Έτσι, λήφθηκε η απόφαση κατά πλειοψηφία η απόφαση και εφόσον ανάψει πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τότε θα εισαχθεί το θέμα προς επικύρωση στη Βουλή.

Εργαζόμενοι: Είναι ανοιχτό το θέμα στην ΕΕ

Όπως αποκαλύπτουν, πάντως, σε κοινή ανακοίνωσή τους η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ «υπάρχουν τρείς γνωμοδοτήσεις νομικών καθηγητών (Ρόκκας, Πολίτης, Αυγητίδης), οι οποίες τεκμηριώνουν την μη νομιμότητα του περιεχομένου του «φιλικού διακανονισμού» και ιδιαίτερα το ζήτημα του εγγυημένου τιμήματος».

Τα σωματεία αναφέρουν ακόμα ότι «η  Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πρώτη στιγμή που τέθηκε το θέμα, τον Αύγουστο του 2013, ήταν αντίθετη στις προβλέψεις και τους όρους που περιελάμβανε ο «φιλικός διακανονισμός».. Είναι αξιοσημείωτο ότι και ο κ. Κορκίδης στην δήλωσή του αποκάλυψε ότι είχαν διατυπωθεί ενστάσεις «από τους δυο Ευρωπαίους παρατηρητές στο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ».

Παράλληλα, η ΟΜ.Υ.Λ.Ε και τα Συνδικάτα του Λιμανιού κατέθεσαν καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Γενικές Διευθύνσεις Ενέργειας και Μεταφορών, Ανταγωνισμού και Εσωτερικής Αγοράς. Και στην ανακοίνωσή τους σημειώνουν τα εξής:

•    «Η απάντηση από την Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς, επικαλούμενη την οικονομική κρίση και την μεταβολή της εσωτερικής ζήτησης, εκτιμάει ότι μπορεί να γίνει κατ’ αρχήν αποδεκτή η συμφωνία και ταυτόχρονα δίνει την δυνατότητα στην πλευρά των εργαζομένων, που έκαναν και την καταγγελία, να προσκομίσουν νέα στοιχεία για επανεξέταση της καταγγελίας, πράγμα που έχουμε ήδη δρομολογήσει.
•    Η μεγάλη αντίφαση, φυσικά, είναι ότι από την μια μεριά πανηγυρίζουν και διατείνονται για θεαματική αύξηση της διακίνησης των Containers στον Προβλήτα ΙΙ της COSCO και από την άλλη επικαλούνται μείωση της εσωτερικής ζήτησης, όταν το εισαγωγικό και εξαγωγικό φορτίο αποτελεί το 20% του διακινούμενου φορτίου στον Πειραιά.
•    Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σπεύδει να επισημάνει ότι η εκτίμηση αυτή δεν προδικάζει οποιαδήποτε απόφαση που μπορεί να λάβει η Επιτροπή. Ο κ. Βαρβιτσιώτης, ασφαλώς, για πολλοστή φορά αναμένουμε σήμερα να πανηγυρίσει και να υποσχεθεί θέσεις εργασίας. Έχει καταντήσει ανέκδοτο πια.
•    Ο κ. Almunia ισχυρίζεται ότι δεν έχει δεχθεί καταγγελία για κρατική ενίσχυση, ενώ η καταγγελία της ΟΜ.Υ.Λ.Ε και των Συνδικάτων του ΟΛΠ έχει κατατεθεί και στις δυο Διευθύνσεις, ως κοινό κείμενο, και αυτό έχει επιβεβαιωθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σπεύδει, βέβαια, να επισημάνει ότι δεν υπάρχει θέμα «ελλείψει γνωστοποίησης από τις Ελληνικές Αρχές». Τι σημαίνει «ελλείψει γνωστοποίησης από τις Ελληνικές Αρχές»; Επικοινωνιακά παιχνίδια, μισές αλήθειες, ολοκληρωτικά ψέματα για να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη.
•    Το θέμα της έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ανοικτό, καθώς καμία επιστολή δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οποιαδήποτε απόφαση της Επιτροπής. Αντιλαμβανόμαστε τις πολιτικές πιέσεις της Κυβέρνησης για να αρθούν οι επιφυλάξεις της ΕΕ προς όφελος της COSCO και γνωρίζουμε ότι το θέμα είναι πολιτικό. Εδώ ρίχνει το διαπραγματευτικό της βάρος η Κυβέρνηση και όχι για να υπερασπιστεί τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους από την καταστροφική πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα μας, τις απολύσεις και την ανεργία».

«Παράβαση καθήκοντος»

Η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ στην ίδια ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν ακόμα ότι:
•         Στην προσπάθεια επίσπευσης του ξεπουλήματος, το ΤΑΙΠΕΔ, όπως επιβεβαιώθηκε στην τελευταία συνάντησή μας με την Διοίκησή του, παρά το γεγονός ότι δεν έχει καμία δικαιοδοσία, προχωράει στην τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου, που υπογράφτηκε το 2003 και κυρώθηκε με τον Ν. 3654/2008. Σύμφωνα με αυτόν, το Ελληνικό Δημόσιο παραχώρησε στον ΟΛΠ το αποκλειστικό δικαίωμα για την διαχείριση του Λιμανιού του Πειραιά και την άσκηση δημόσιας εξουσίας επ’ αυτού. Επομένως, μόνο το Ελληνικό Δημόσιο και ο ΟΛΠ, με συγκεκριμένη διαδικασία που προβλέπεται, μπορούν να προχωρήσουν σε τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία τελικά θα επικυρωθεί από την Βουλή. Το ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς καμία αρμοδιότητα ή εξουσιοδότηση, ανέθεσε σε ελληνικά και ξένα γραφεία την σύνταξη νέας Σύμβασης Παραχώρησης, χωρίς μάλιστα, να έχει γνώση επ’ αυτού ο ΟΛΠ.
•         Εδώ έχουμε, όχι απλή νομική ακροβασία, αλλά σκαστή παράβαση καθήκοντος, όπου το ΤΑΙΠΕΔ μεθοδεύει εν κρυπτώ το ξεπούλημα του ΟΛΠ παραβιάζοντας τον Ν.3654/2008. Απαιτείται άμεσα οι Υπουργοί Οικονομικών και Ναυτιλίας να δώσουν απαντήσεις. Εμείς δεν πρόκειται να ανεχθούμε τέτοιες αυθαιρεσίες. Υπάρχουν νομικές ευθύνες και θα αναζητηθούν. Τα μέλη του ΤΑΙΠΕΔ δεν πουλάνε την ιδιωτική τους περιουσία αυθαιρετώντας και πράττοντας κατά το δοκούν. Η ίδια μεθόδευση, ασφαλώς, προωθείται και στον ΟΛΘ και ισχύουν τα ίδια, γιατί οι συμβάσεις παραχώρησης έχουν το ίδιο νομικό έρεισμα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Στο μεταξύ σε δήλωσή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης και Θοδωρής Δρίτσας υπογράμμισαν τα εξής:
«Η κυβερνητική εμμονή να επικυρωθεί, μετά και από τη φερόμενη ως έγκριση της ΕΕ, ο λεγόμενος «φιλικός διακανονισμός» με την Cosco, αποτελεί μια προνομιακή και άκρως επιζήμια για το δημόσιο παραχώρηση προς την τελευταία και συνιστά μέγα σκάνδαλο. Στην ουσία, μέσω της μεθόδευσης του «φιλικού διακανονισμού», η κυβέρνηση εκχωρεί φωτογραφικά και έναντι «ανύπαρκτου» τιμήματος, στην Cosco, όλο το λιμάνι του Πειραιά, αφού μετά από αυτόν το σκανδαλώδη διακανονισμό, ακυρώνεται στην πράξη κάθε ίχνος διαγωνιστικής διαδικασίας, για μια ούτως ή άλλως απαράδεκτη εκποίηση, του στρατηγικότερου λιμανιού της χώρας.
Η κυβέρνηση, δεν έχει κανένα δικαίωμα και καμία νομιμοποίηση να προβαίνει σε πράξεις και αποφάσεις που ξεπουλάνε τη χώρα και υποθηκεύουν το μέλλον της, ενώ το Δ.Σ. του Ο.Λ.Π., εντεταλμένο να προασπίσει το λιμάνι του Πειραιά και το δημόσιο και κοινωνικό προσανατολισμό του, δε διαθέτει καμία εξουσιοδότηση να τις επικυρώνει, παραβιάζοντας το καθήκον του και κάθε έννοια νομιμότητας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, θα υπερασπίσει και τώρα ως αντιπολίτευση και γρήγορα ως κυβέρνηση και με όλα τα δημοκρατικά μέσα που διαθέτει, το δημόσιο χαρακτήρα και τον κοινωνικό προσανατολισμό του λιμανιού του Πειραιά, μέσα από ένα σχέδιο ανασυγκρότησης και αναβάθμισής του».

Η ανακοίνωση του ΟΛΠ

Από τον ΟΛΠ μετά το τέλος της διαδικασίας εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε το επιχειρηματικό σχέδιο Συμφωνίας μέσω Φιλικού Διακανονισμού ΟΛΠ – ΣΕΠ και αποφάσισε την αποστολή του στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.
Όπως είναι γνωστό οι δυο πλευρές έχουν αποφασίσει την κατασκευή του δυτικού Γ΄ Προβλήτα Εμπορευματοκιβωτίων και την ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού δαπάνης 230 εκ. Ευρώ, την οποία θα επενδύσει εξ’ ολοκλήρου η ΣΕΠ Α.Ε.
Ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος αμείβεται για την παραχώρηση αυτή με ποσοστό επί των ενοποιημένων οικονομικών στοιχείων της ΣΕΠ Α.Ε. (21,5% σήμερα και 24,5% από το 2017), αναμένεται να διπλασιάσει σχεδόν τα έσοδα του ετησίως, λόγω της αύξησης του όγκου εμπορευματοκιβωτίων (TEU) από 3,7 εκ. ΤΕU σε 6,2 εκ. TEU τουλάχιστον, συν τις λοιπές υπηρεσίες Logistics.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “Για τον Οργανισμό ο Φιλικός Διακανονισμός Β’ της Σύμβασης Παραχώρησης είναι μια επικερδής επιχειρηματική δραστηριότητα, στα πλαίσια των πολιτικών των παραχωρήσεων λιμενικών υπηρεσιών, όπως γίνεται σε όλα τα λιμάνια του κόσμου. Πολύ δε περισσότερο που ο παραχωρούμενος χώρος είναι θάλασσα και όχι ενεργά λειτουργών προβλήτας. Το ΔΣ του ΟΛΠ Α.Ε. από την αρχή επέλεξε και ενέταξε στη Συμφωνία αυτή, το μέγιστο της διαδικασίας διαφάνειας: α) να αποσταλεί δηλαδή το Σχέδιο Συμφωνίας στην Ε.Ε., β) να αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, γ) να εγκριθεί από τη Γενική Συνέλευση και δ) να ψηφισθεί στη Βουλή ”.
Μετά τη συζήτηση επί του θέματος αυτού, προσήλθε στη Συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίηση του για την προώθηση από το Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε. μιας τόσο σημαντικής επένδυσης 230 εκ. Ευρώ.


Το Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών

Το Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών (IDC) με ανακοίνωσή του εκφράζει « την πλήρη υποστήριξή του στα αιτήματα των εργαζομένων στην Cosco, και να χαιρετήσει την πρόσφατη αγωνιστική κινητοποίηση η οποία έγινε από τους λιμενεργάτες που εργάζονται στην Cosco. Μία κινητοποίηση, η οποία τελείωσε με μία σημαντική νίκη όσον αφορά τα αιτήματα για καλύτερες αμοιβές και καλύτερες συνθήκες δουλειάς.  Αλλά που σηματοδοτεί μία νέα εποχή ενότητας και δύναμης των εργαζομένων στην PCT.»
«Το IDC πίεζε την Cosco από την στιγμή που εγκαταστάθηκε στο λιμάνι του Πειραιά για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στο τέρμιναλ.  Από το 2009 που η Cosco κέρδισε το διαγωνισμό, το IDC επανειλημμένα προσπάθησε να επικοινωνήσει με την εταιρεία.  Το 2010 και το 2011 με e-mail και τηλέφωνα επιχείρησε να οργανώσει μία συνάντηση έτσι ώστε να μεταφέρουμε τους προβληματισμούς μας για τις συνθήκες εργασίας στην Cosco/PCT, να συζητήσουμε και να διαπραγματευτούμε λύσεις για την κατάσταση.  Η εταιρεία αρνήθηκε να εμπλακεί σε οποιοδήποτε διάλογο με το IDC παρόλο που δηλώσαμε ότι δεν θα ανεχτούμε υποβάθμιση των συνθηκών εργασίας και παραβίαση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.  Στις 23 Νοεμβρίου 2012 το IDC οργάνωσε απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά και σε πολλά άλλα Ευρωπαϊκά λιμάνια έτσι ώστε να πιεστεί η Cosco να ξεκινήσει ένα ουσιαστικό διάλογο.  Την ίδια ημέρα αντιπροσωπεία του IDC συναντήθηκε με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας προκειμένου να συζητήσει τις συνθήκες εργασίας που επικρατούσαν στο τέρμιναλ της Cosco.
Το 2010 η Ευρωπαϊκή Ζώνη του IDC έστειλε με την μορφή επιστολής μία επίσημη καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Ένωση και επανήλθε για το θέμα το 2013.  Η καταγγελία αφορούσε τις εργασιακές σχέσεις στην PCT, την άρνηση της δημιουργίας συνδικάτου και του δικαιώματος στην συλλογική διαπραγμάτευση, έτσι όπως προβλέπεται από την Σύμβαση 137 του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας (ILO).», καταλήγει η ανακοίνωση
Οι πρόσφατες εξελίξεις στην PCT αναμφίβολα δείχνουν ότι οι λιμενεργάτες, έκαναν ένα βήμα μπροστά, κερδίζοντας διαβεβαιώσεις και στοχεύοντας στη διασφάλιση και στην επιβολή μία συμφωνίας που θα είναι αποτέλεσμα συλλογικής διαπραγμάτευσης με μία ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών εργασίας στο τέρμιναλ.  Η ενότητα των εργαζομένων είναι το κλειδί της επιτυχίας.  Ενωμένοι μπορούμε να νικήσουμε.
Ο βασικός πυλώνας του IDC είναι να υπάρχει αλληλεγγύη μεταξύ των μελών του είτε σαν άτομα είτε σαν συλλογικότητες, με στόχο να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας τους και να διευρύνουν τα δικαιώματά τους.  Το IDC και όλα τα συνδεδεμένα μέλη του υποστηρίζουν πλήρως τους εργαζόμενους της Cosco και είναι έτοιμοι να βοηθήσουν στην δημιουργία μίας νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.  Διασφαλίζοντας, ότι αυτή θα είναι συμβατή, με τα διεθνή στάνταρτς και τις συμβάσεις του ILO.  Γι΄αυτό το λόγο, και για μελλοντικές συνελεύσεις και διαπραγματεύσεις είμαστε στη διάθεσή σας να έρθουμε στον Πειραιά προκειμένου να σας υποστηρίξουμε σ΄αυτή τη διαδικασία.

pireas2day
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah