Απεργία κλείνει τη προβλήτα της Cosco

21 Ιουλ 2014

Ξεσηκώθηκαν οι εργαζόμενοι στην προβλήτα της Cosco αντιδρώντας στην ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων, που βιώνουν καθημερινά στην εργασία τους και αποφάσισαν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους μέχρι και τη Δευτέρα με ταυτόχρονη δημιουργία σωματείου.

Οι καταιγιστικές εξελίξεις ξεκίνησαν, από νωρίς το πρωί της Παρασκευής, κατά την αλλαγή της βάρδιας, οπότε οι εργαζόμενοι στη νυχτερινή βάρδια αρνήθηκαν να βγουν από τον χώρο του terminal και η πρωινή βάρδια έμεινε απ’ έξω.

Οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν στάση εργασίας και συγκέντρωση θέτοντας αιτήματα για τις συνθήκες εργασίας. Λίγο αργότερα πραγματοποίησαν μια άτυπη συνέλευση και αποφάσισαν να συνεχίσουν την κινητοποίησή τους μέχρι τη Δευτέρα και να προχωρήσουν στη δημιουργία σωματείου.

Επιτόπου έφτασαν υπεύθυνοι της εταιρείας, στην οποία ανήκουν οι εργαζόμενοι και «μισθώνονται» στην Cosco και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για τα αιτήματα, που τέθηκαν.

Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη κινητοποίηση, που γίνεται στην προβλήτα της Cosco, αναδεικνύοντας τα τεράστια προβλήματα, που υπάρχουν σχετικά με τις εργασιακές σχέσεις, σε αυτό τον χώρο εργασίας.

Τα αιτήματα των εργαζόμενων

Πριν από λίγη ώρα οι συγκεντρωμένοι εργαζόμενοι στην προβλήτα της Cosco ενέκριναν ομόφωνα τα αιτήματά τους, που είναι καταγεγραμμένα σε μια λίστα και αποτυπώνουν ένα εργασιακό μεσαίωνα εντατικοποίησης της εργασίας, που μπορεί να φτάσει ακόμα και σε 16 ώρες ημερησίως (!), χωρίς να πληρώνονται αργίες, υπερωρίες ή εργασία σαββατοκύριακου.

Επίσης, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το αίτημα για να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα διότι όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι σε περίπτωση ατυχήματος μεταφέρονται τραυματίες με ιδιωτικά αυτοκίνητα και δεν γίνεται δήλωση εργατικού ατυχήματος.

Αναλυτικά, ο κατάλογος των αιτημάτων των εργαζόμενων στην Cosco είναι ο εξής:
•    Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
•    Να αναγνωριστεί το επάγγελμα ως βαρύ και ανθυγιεινό
•    Να αυξηθεί  το ημερομίσθιο.
•    Να αυξηθεί η «πόστα» σε κάθε γερανογέφυρα στα 5 άτομα από 3 που είναι σήμερα (ήταν 4 άτομα και μειώθηκε κατά ένα).
•    Να πληρώνεται η καβοδεσία, οι υπερωρίες, τα σαββατοκύριακα και οι αργίες.
•    Να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα γιατί αυτή την στιγμή μεταφέρουν τραυματίες με ΙΧ.
•    Να καταβληθεί ειδικό επίδομα στους εναερίτες.
•    Να δοθεί επίδομα επικινδυνότητας.
•    Να υπολογίζονται οι 3ετιες
•    Να φτιαχτεί επιτροπή εργαζόμενων που θα συζητάει τα προβλήματα στον χώρο
•    Να υπάρξουν διαλλείματα μέσα στις βάρδιες
•    Να καταργηθούν τα 16ωρα  εργασίας.
•    Να υπάρξει κανονισμός εργασίας.
•    Να καταβληθούν τα οφειλόμενα.

Επιτόπου έχουν βρεθεί και συμπαραστέκονται στους εργαζόμενους ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ Νίκος Γεωργίου και μέλη της διοίκησης της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ).

«Η ΟΜΥΛΕ από την πρώτη στιγμή είχαμε τονίσει την αναγκαιότητα ύπαρξης συνδικάτου στην προβλήτα της Cosco. H παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων και η απαγόρευση του συνδικαλίζεσθαι δεν μπορεί να καλύπτει επ’ άπειρον τον εργασιακό μεσαίωνα, που υπάρχει στην Cosco», δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Ο βουλευτής Α Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας σε δήλωσή του χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των εργαζόμενων και επεσήμανε ότι «οι Πρωθυπουργοί, οι πρώην και ο σημερινός, οι αρμόδιοι Υπουργοί, η κυβερνητική πλειοψηφία και τα μεγάλα συγκροτήματα Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, αλλά και αρμόδιες υπηρεσίες του Κράτους σιωπούν με εγκληματικό τρόπο και αντίθετα επιδίδονται ανενδοίαστα στην προβολή μιας δήθεν ειδυλλιακής ιστορίας αναφορικά με το καθεστώς COSCO στο Λιμάνι του Πειραιά».

"Ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα, η ΟΜΥΛΕ, η Ένωση Λιμενεργατών, η ΠΕΝΕΝ, το Εργατικό Κέντρο Πειραιά και πολλοί άλλοι φορείς έχουμε κατ΄επανάληψη καταγγείλει αυτήν την απαράδεκτη πραγματικότητα. Πολλές φορές και με παρεμβάσεις στη Βουλή", υπογράμμισε ο κ. Δρίτσας. Και πρόσθεσε:

«Ήρθε η ώρα να τελειώνουν όλα αυτά. Ζητάμε να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας, να προστατευτεί το δικαίωμα συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων και να γίνουν δεκτά αμέσως όλα τα δίκαια και υπερ-ώριμα αιτήματά τους».

"Ιδιαίτερα μάλιστα για την καταγγελία ότι τα εργατικά ατυχήματα δε δηλώνονται και οι τραυματίες μεταφέρονται με Ι.Χ. καλούμε τον Εισαγγελέα να παρέμβει αμέσως.
Στη δημοκρατική Ελλάδα των Ελλήνων εργαζομένων κανείς επενδυτής δεν γίνεται ανεκτό να συμπεριφέρεται ως αποικιοκράτης είτε είναι Έλληνας, Γερμανός, Αμερικανός, Καταριανός, Γάλλος ή Κινέζος. Αυτό ας το καταλάβουν όλοι",  ανέφερε ο κ. Δρίτσας.

pireas2Day
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah