Αυτό είναι το νέο σχέδιο παραχώρησης του ΟΛΠ

1 Οκτ 2015



Ανυποχώρητο εμφανίζεται το ΤΑΙΠΕΔ στην παραχώρηση έκτασης από τον ΟΛΠ στους δήμους προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο της Δραπετσώνας.

Όπως γράφει η Καθημερινή στελέχη κοντά στην αποκρατικοποίηση αναφέρουν ότι η διοίκηση του Ταμείου έχει εισηγηθεί αρνητικά για την παραχώρηση έκτασης στους παραλιμένιους δήμους, η οποία, όπως αναφέρουν, είναι η μοναδική λωρίδα γης όπου μπορεί να αναπτυχθεί ένας σύγχρονος λιμένας της ακτοπλοΐας. Οι ίδιοι ωστόσο παρατηρούσαν ότι τις τελικές αποφάσεις θα λάβει η κυβέρνηση, αφού η ίδια έχει παραχωρήσει στον ΟΛΠ τις συγκεκριμένες εκτάσεις. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να υλοποιηθούν νέα σενάρια, όπως π.χ. η μεταφορά του λιμένα της ακτοπλοΐας στο Λαύριο ή αλλού.

Παράγοντες που παρακολουθούν την αποκρατικοποίηση αναφέρουν ότι θα είναι δύσκολο για την κυβέρνηση να μεταβάλει τώρα τις παραχωρούμενες εκτάσεις στον ΟΛΠ, για τον επιπρόσθετο λόγο ότι η εταιρεία είναι εισηγμένη εταιρεία στο Χ.Α. Εχει ιδιώτες μετόχους, οι οποίοι σε μια τέτοια περίπτωση μπορεί να προσφύγουν νομικά κατά της απόφασης, θεωρώντας ότι ζημιώνονται. Τέλος, σημειώνουν ότι μια απορριπτική απόφαση της εισήγησης του ΤΑΙΠΕΔ αναμφίβολα θα επηρεάσει το τίμημα της αποκρατικοποίησης.

Σημειώνεται ότι το νέο σχέδιο παραχώρησης του ΟΛΠ, περίπου 80 σελίδων, παραδόθηκε χθες από το ΤΑΙΠΕΔ στο υπουργείο Ναυτιλίας, όπως γνωστοποίησε ο ίδιος ο υπουργός σε συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τον περιφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη και στους δημάρχους Πειραιά Γιάννη Μώραλη, Κερατσινίου - Δραπετσώνας κ. Χρήστο Βρεττάκο, Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη και Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, μέσα σε μία εβδομάδα θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευσή του προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού καθώς τα χρονοδιαγράμματα που αφορούν την αξιοποίηση του λιμανιού είναι ασφυκτικά μικρά, λόγω και της μνημονιακής συμφωνίας.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, όταν ολοκληρωθεί, θα δοθεί για παρατηρήσεις και στους βασικούς διεκδικητές για την απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ από τους οποίους είναι βέβαιο ότι θα ζητούνται επενδύσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να παραχωρηθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό – μέχρι και το 67% των μετοχών της επιχείρησης.

Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

Οι τρεις υποψήφιοι αγοραστές αναμένεται να υποβάλουν στη συνέχεια κλειστές δεσμευτικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η σύμβαση παραχώρησης με νομοσχέδιο θα πάρει τον δρόμο για ψήφιση στη Βουλή.

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Δρίτσας σημείωσε πως η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα προχωρήσει κανονικά καθώς η διαδικασία εντάσσεται και στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης της κυβέρνησης ενώ με βάση το σχέδιο δεν εξαιρείται από την παραχώρηση το πορθμείο του Περάματος (από το οποίο εκτιμάται ότι ο επενδυτής θα έχει κέρδη περίπου 1 εκατ. ευρώ τον χρόνο έναντι 600.000-700.000 σήμερα) όπως και η περιοχή των Λιπασμάτων στο Κερατσίνι. Ακόμη ερωτηματικά έχουν δημιουργηθεί και για το μέλλον της περιοχής της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας τόνισαν ότι ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά και οι δήμαρχοι από τους παραλιμένιους δήμους έθεσαν το θέμα της εξαίρεσης από τη σύμβαση παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων Δραπετσώνας αλλά και εδαφών από τη χερσαία ζώνη που έχουν παραχωρηθεί έναντι μικρού τιμήματος από τον ΟΛΠ στους δήμους.

Επίσης ζήτησαν να συμπεριληφθεί στη σχετική σύμβαση το θέμα των ανταποδοτικών τελών προς τους δήμους αλλά και να υπάρξει δημόσια αρχή λιμένος.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη νέα σύμβαση προβλέπεται η αύξηση του ετήσιου ανταποδοτικού τέλους του ΟΛΠ προς το κράτος από το 2% στο 3,5% και το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προτείνει όλο το ποσοστό από το τέλος αυτό να αποδίδεται ως ανταποδοτικό στους δήμους και όχι μόνο το ποσοστό της αύξησης.

Αναφορικά με το master plan του λιμανιού η κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου έχει ήδη ολοκληρώσει τη μελέτη για το πού ανήκει η χερσαία ζώνη του λιμανιού και σε ποιον η θαλάσσια και τι έχει παραχωρηθεί με ενοίκιο στους δήμους.
Σημειώνεται ότι το παραλιακό μέτωπο του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας περιλαμβάνει ένα κομμάτι που ανήκει στον ΟΛΠ, ένα στην Εθνική Τράπεζα και ένα στην εταιρεία πετρελαιοειδών BP.

Πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρουν ότι στο συγκεκριμένο σημείο του λιμανιού έχει προβλεφθεί η επέκταση προβλητών προκειμένου να εξυπηρετήσει πλοία της ακτοπλοΐας.
Σημειώνεται ότι στις 6 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί προσφυγή στο ΣτΕ από φορείς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, των Δικηγορικών Συλλόγων, καθώς και εργαζόμενων κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε ότι με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, των δημάρχων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά «και με δικό μας σχεδιασμό από το υπουργείο, ξεκίνησε με τους φορείς της αυτοδιοίκησης της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, η διαβούλευση για την προοπτικές που χαράσσονται αναφορικά με τις εξελίξεις για το μέλλον του λιμανιού του Πειραιά».

Ο υπουργός είπε ότι υπήρξε ενημέρωση στα βασικά σημεία του σχεδίου παραχώρησης που έχουν εκπονηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης προκειμένου να λάβει την τελική του διαμόρφωση.

πηγη


Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah