Καταβληθηκε το τίμημα για τον ΟΛΘ, την Παρασκευή η μεταβίβαση

23 Μαρ 2018



Στη διάρκεια της αυριανής ημέρας, Παρασκευή, αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταβίβασης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) στην εταιρεία ειδικού σκοπού South Europe Getaway Thessaloniki, καθώς επίσης και η εκλογή του νέου διοικητικού συμβουλίου. Η κοινοπραξία κατέθεσε σήμερα, Πέμπτη, το τίμημα των 231,9 εκατ. ευρώ, όπως δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ καλά πληροφορημένες πηγές.

Μετά και την κατάθεση του τιμήματος, για να κλείσει η διαδικασία απομένει η μεταβίβαση του πακέτου των μετοχών, δια του Χρηματιστηρίου.

Παράλληλα, θα προχωρήσει η εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου, στο οποίο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος θα είναι, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο μέχρι στιγμής συντονιστής της κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης.

Στο νέο διοικητικό συμβούλιο πρόκειται να συμμετέχει μεταξύ άλλων και ο Βοris Wenzel, CEO της Terminal Link SAS, της μίας εκ των συμμετεχόντων στην «τριάδα» της κοινοπραξίας των επενδυτών.

Στην κοινοπραξία μετέχουν με ποσοστό 47% το γερμανικό fund DIEP GmΒH, με έδρα το Μόναχο, με μερίδιο 33% η Terminal Link SAS (η μητρική της οποίας, CMA CGM, είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ναυτιλιακών μεταφορών στον κόσμο) και με το υπόλοιπο 20% η Belterra Investments LTD, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, με έδρα τη Λευκωσία.

Στο ελληνικό δημόσιο παραμένει μετοχική συμμετοχή 7,22%.

Υπενθυμίζεται ότι ο ιδιώτης έχει δεσμευτεί για υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ σε μια επταετία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο, όπως έχουν επανειλημμένα επισημάνει στελέχη της κοινοπραξίας, στόχος είναι η βασικότερη επένδυση του «πακέτου» (η επέκταση της 6ης προβλήτας, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται και mainliners, ήτοι μεγάλα πλοία τύπου New Panamax), να ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα, εντός τετραετίας (ενώ μέσα σε 18 μήνες από την ανάληψη της διοίκησης αναμένεται να αποκτηθούν μία ή δύο γερανογέφυρες).

Η συνολική αξία της συμφωνίας για το 67% του ΟΛΘ υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ.

Στο ποσό αυτό συνυπολογίζονται το τίμημα (231,92 εκατ. ευρώ), οι υποχρεωτικές επενδύσεις (180 εκατ. ευρώ) και τα αναμενόμενα έσοδα άνω των 170 εκατ. ευρώ του ελληνικού Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.).

Λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις, μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2051.

Ωστόσο, όπως έχουν κατά καιρούς επισημάνει οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας -που σημειωτέον έχουν εξαρχής στηρίξει στο σύνολό τους την είσοδο επενδυτή διεθνούς εμβέλειας στο λιμάνι- για να απολαύσει η περιοχή το μέγιστο δυνατό όφελος από αυτή την εξέλιξη χρειάζεται να συμπληρωθούν βασικά κομμάτια του παζλ, που αφορούν τις διεθνείς σιδηροδρομικές κι οδικές συνδέσεις του λιμανιού, αλλά και τη δυνατότητα εργασιών ενεργητικής τελειοποίησης (π.χ., συναρμολόγησης) προϊόντων επί βορειοελλαδικού εδάφους, ώστε να δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία.

Μόλις παραλάβει τα «ηνία», η νέα διοίκηση θα βρεθεί μπροστά σε προβλήματα που αναζητούν άμεσα λύση, όπως η δυσλειτουργία της Πύλης 16 του λιμένος, εξαιτίας της απεργίας (αποχή από την τρίτη, νυχτερινή βάρδια) που πραγματοποιούν από τον περασμένο Σεπτέμβριο οι τελωνειακοί, διαμαρτυρόμενοι για τη μη ύπαρξη χώρου προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων.

in.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
Share on :

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες, θεωρούμε ότι είναι δημόσια.
Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας, για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου, μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Για τα άρθρα των συγγραφέων,ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε, καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιοδνήποτε τρόπο, το ιστολόγιο.

 
Copyright © 2015 ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah